Gyakran ismételt kérdések

Home / Gyakran ismételt kérdések
  • Javítás alatt álló autónál is elvégezhető a csere?

    Bizonyos esetekben igen, de egy frissen beragasztott szélvédővel nem célszerű megemelni vagy rázópadra helyezni a gépkocsit.

  • Árthat-e a csapadék közvetlenül a csere után?

    Amennyiben a biztonságos műhelyelhagyási időt kivárva használja a gépkocsit, a közvetlen csapadék nem jelenthet problémát.

  • Miért nem elég a féltető, ahova befér az autó orra?

    A fedett helyszínnek olyan méretűnek kell lennie, hogy a gépkocsi semelyik részét ne érhesse közvetlen vagy szórt csapadék, hiszen például ragasztási munkálatok közben nem érheti nedvesség sem a karosszériát, sem az üveget. Továbbá, az ajtóknak is nyithatónak kell lenniük, és olyan feltételeknek kell teljesülniük, amik biztosítják a szakszerű munkavégzés lehetőségét.

  • Minden munkafeladat elvégezhető a mobilszerviz keretei között?

    Nem minden munkafeladat végezhető el mobilszereléssel, vannak olyan nehézségű vagy komolyságú munkálatok, amelyek csak műhelykörülmények között abszolválhatók.

  • Milyen költségei vannak a helyszíni szerelésnek?

    Mobilszerelési szolgáltatásunknak van pluszköltsége, amely az elvégzendő feladattól és a szerelés helyszínének távolságától is függ. Aktuális kérdésével keresse ügyfélszolgálatunkat, akiktől tájékoztatást kaphat ezekről a költségekről is!

  • Bárhol igénybe lehet venni a mobilszervizt?

    Közterületeken nem, illetve csak olyan helyszíneken, ahol a biztonságos munkavégzés feltételi biztosítottak. Csapadékos időjárás estén szélvédőjavításnál feltétlenül fedett helyre van szükség.

  • Milyen lefedettséggel vállalnak műhelyeik kiszállást?

    Az ország szinte teljes területén jelen vagyunk saját és partnerszervizeinkkel, így sok helyen tudunk segítséget nyújtani. Aktuális kérdése kapcsán, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat, akik felvilágosítást tudnak adni a mobilszerviz-lehetőségéről.

  • A látótérben lévő kőfelverődést lehet javítani?

    A vezető előtti „A” látómezőben nem végezhető javítás. A szélvédő egyéb felületein igen.

  • Vállalnak garanciát a javításra? Ha igen mit takar a garancia?

    Szélvédőjavításra élettartam-garanciát vállalunk. Ha a korábbi, általunk sikeresnek ítélt javítás mégis elrepedne, akkor annak árát a szélvédőcsere költségeiből jóváírjuk.

  • A javítás után kell attól tartani, hogy továbbreped a szélvédő?

    Egy javított szélvédő nagyobb odafigyelést igényel. Óvni kell a hirtelen hőmérsékletváltozástól, illetve az egyéb mechanikai igénybevételektől.

  • Mennyi időt vesz igénybe a javítás?

    A szélvédő javítása maximum 20-30 percet vehet igénybe.

  • A repedt üveg javítható?

    Repedt szélvédőt nem lehet szakszerűen és biztonsággal javítani.

  • Mi az, ami javítható és mi az, ami nem?

    Nincs két egyforma töréskép a felverődések után. Létezik szilánkos, repedt vagy kagylós ökörszemformájú sérülés is. Szakembereink ránézésre nagy bizonyossággal meg tudják ítélni a javítás sikerességét, de sok esetben a folyamat közben derül ki, hogy mennyi javítóanyagot enged magába a sérülés. Azt gondoljuk, hogy ha a sérülés mérete nem haladja meg egy 100 Ft-os pénzérme nagyságát, akkor mindenképpen érdemes megpróbálni a javítást, esélyt adva annak, hogy ne kelljen azonnal szélvédőt cserélni.

  • A műszaki vizsgán átmegy a javított szélvédő?

    A szakszerűen javított szélvédő nem jelenthet problémát a műszaki vizsgán.

  • Mennyi garanciát vállalnak a cserére? És mit takar a garancia?

    A 249/2004 (Vlll.27) Korm. rendelet értelmében 6 hónap jótállást vállalunk a beszerelésre, és a nem törésből eredő hibákra – 117 /1991 (IX.10) Korm. rendelet. Jótállásunk érvényesítéséhez a számla, a jótállási jegy bemutatása, valamint az üvegre felragasztott jótállási matrica megléte szükséges.

  • Meg lehet várni a helyszínen, amíg elkészül a javítás vagy a csere?

    Műhelyeink jelentős részében van wifivel ellátott ügyfélváró, így a munkálatok befejezését természetesen a helyszínen is meg lehet várni.

  • Kell új rendszámmatricát igényelni a csere után? Ha igen, mi a menete?

    Hivatalosan a rendszámmatricát nem lehet átragasztani az új szélvédőre. A tulajdonos a számlánk ellenében tudja egy kormányablaknál cseréltetni.

  • Mire kell odafigyelni a csere után (pl.: mosás, parkolás, általános használat)?

    A szélvédőcsere utáni óvintézkedések változóak, attól függően, hogy milyen beszerelési technológiát kellett alkalmaznunk. Idősebb gépkocsikra jellemző kédergumis szerelés esetén a beépítést követően azonnal rendeltetés szerint használható a jármű, viszont a modernebb, ragasztásos technológia alkalmazása után nagyobb odafigyelés szükséges. Ragasztás után általánosan betartandó, hogy 24 órán belül ne érje magasnyomású mosás az üveget és környékét. Továbbá kerülni kell az erős karosszériamozgást, illetve -csavarodást, tehát az autó egyoldalú emelése, illetve az útpadkára történő felállás kerülendők.

  • Meddig tart a csere?

    A szélvédőcsere időtartama a személygépkocsi márkájától és a szélvédő-felszereltségtől is függ. Eltarthat 3 óráig, de egy magasabb felszereltségű, ADAS-rendszerrel ellátott szélvédőnél akár 5 órát is igénybe vehet. Mindebbe a ragasztó kötési ideje is beletartozik.

  • Mennyi ideig tart a csere, és milyen hamar tudnak benne segíteni?  

    A szélvédőcsere időtartama a személygépkocsi márkájától és szélvédőfelszereltségétől is függ. Eltarthat 3 óráig, de egy magasabb felszereltségű, ADAS-rendszerrel ellátott szélvédőnél akár 5 órát is igénybe vehet. Mindebbe a ragasztó kötési ideje is beletartozik.

  • Milyen problémákat eredményezhet, ha a szélvédőcserét követően nem végzik el az ADAS-kamera kalibrációját?

    1. Pontatlanság: Az ADAS-rendszer pontossága és megbízhatósága csökkenhet. A kamera helytelen szögben vagy pozícióban történő elhelyezése miatt az észlelt objektumok és adatok nem lesznek pontosak, ami hibás működést vagy téves információkat eredményezhet. A gépkocsi helytelenül érzékeli az úton betöltött pozícióját. Nem a forgalmi sáv közepén halad. A sávelhagyás-figyelmeztetés asszimetrikussá válik.

    2. Rendszerhiba: A hiányzó vagy helytelen kalibráció következtében a kapcsolt rendszerek is hibásan működhetnek vagy akár teljesen leállhatnak, mint a távfényasszisztens, az adaptív tempomat vagy a sávtartás. Ez komoly következményekkel járhat a vezetés biztonságára és a jármű teljesítményére nézve.

    Ezért nagyon fontos, hogy szélvédőcsere után mindig szakember által végezzék el az ADAS-kamera kalibrációját, hogy biztosítsák az ADAS-rendszer helyes működését és a vezetés biztonságát.

  • Milyen esetekben lehet javítható a szélvédő és mikor kell mindenképp cserélni?

    Amennyiben a sérülés mérete nem haladja meg egy 100 Ft-os pénzérme nagyságát, illetve, ha az üveg szélétől legalább 10 cm távolságban van, akkor jó eséllyel javítható a szélvédő. Ha viszont nagyobb a sérülés egy 100 Ft-osnál, néhány milliméternél hosszabb repedés jelentkezik vagy a szélvédő széléhez 10 cm-nél közelebb van, úgy indokolttá válik a szélvédő cseréje.

  • Biztosítás esetén milyen papírok kellenek az ügyintézéshez, és hogy zajlik a folyamat?

    A casco biztosítással kapcsolatos iratlista és a hozzájuk tartozó dokumentumok az alábbi linken érhetők el, illetve telefonos ügyfélszolgálatunk is tájékoztatást tud adni az ügymenetről.

  • Be kell jelentenem a biztosítónál a káreseményt?

    Nem szükséges. A Pilkington a magyarországi biztosítók mindegyikével szerződésben áll, önálló kárfelvételi joggal rendelkezünk. A hozzánk bejelentett káreseményeket az adminisztrációtól a beépítésig teljes körűen mi bonyolítjuk le.

  • Miért járok jobban, ha a Pilkingtont választom a gyári üveg helyett?

    Vállalatunk világszinten vezető a szélvédőgyártásban és -forgalmazásban, ugyan nem minden gépkocsitípusnak, de minden autógyárnak gyárialkatrész-beszállítóként. Amennyiben a Pilkington gyártmányú, utángyártott üveget választja, biztos lehete benne, hogy azonos gyártási technológiával készült autóüveget kap, ami ugyanazon gyártósoron készül, mint az autógyáraknak szállított termékeink.